Pakar: Pelajar Sekolah Moscow Di Kelas 6-11 Akan Mudah Menyesuaikan Diri Dengan Pembelajaran Jarak Jauh

Pakar: Pelajar Sekolah Moscow Di Kelas 6-11 Akan Mudah Menyesuaikan Diri Dengan Pembelajaran Jarak Jauh
Pakar: Pelajar Sekolah Moscow Di Kelas 6-11 Akan Mudah Menyesuaikan Diri Dengan Pembelajaran Jarak Jauh

Video: Pakar: Pelajar Sekolah Moscow Di Kelas 6-11 Akan Mudah Menyesuaikan Diri Dengan Pembelajaran Jarak Jauh

Video: Pakar: Pelajar Sekolah Moscow Di Kelas 6-11 Akan Mudah Menyesuaikan Diri Dengan Pembelajaran Jarak Jauh
Video: PJJ {Pembelajaran Jarak Jauh} 2023, Oktober
Anonim

Pelajar sekolah Moscow di kelas 6-11 yang beralih ke pembelajaran jarak jauh akan mudah menyesuaikan diri dengannya, kerana para pelajar sudah bersedia untuk menghadapi situasi seperti itu, dan tidak banyak masa berlalu sejak kembali ke sekolah. Natalya Karpovich, ketua Persatuan Keluarga Besar Kota Moscow, memberitahu Badan Berita Kota Moscow mengenai perkara ini.

“Murid-murid tidak perlu membina semula, tidak banyak masa berlalu sejak mereka memasuki sekolah. Sukar dibina semula dalam gelombang pertama. Sama ada kita suka sekarang atau tidak, kita, pada dasarnya, sudah bersedia untuk ini. Semua orang memahami bahawa musibah seperti itu tidak akan hilang dalam sekelip mata, walaupun seseorang sangat menginginkannya. Banyak keluarga mempunyai akses komputer yang terhad, ada banyak kesulitan yang berkaitan dengan ini, tetapi keadaannya adalah seperti yang kita bicarakan mengenai kehidupan orang: tentang orang yang kita sayangi, ibu bapa, anak-anak, guru, tentang keselamatan mereka. Tidak ada pilihan lain sekarang, dan saya berpendapat bahawa pemerintah membuat keputusan yang ditujukan terutama untuk kehidupan dan kesihatan kita,”katanya.

Pada masa yang sama, ketua menyatakan bahawa ibu bapa memperlakukan keadaan dengan penuh pemahaman. Karpovich mengingatkan pentingnya sikap yang betul untuk kejayaan pembelajaran anak-anak dalam format jarak jauh.

Kita semua berada dalam situasi yang sangat sukar, kita sudah memiliki pengalaman gelombang pertama dan sekarang kita menghadapi pilihan: untuk melindungi kepentingan warganegara, kesihatan kita, anak-anak kita, saudara-mara dan rakan-rakan kita, jadi kita perlakukan ini dengan pemahaman dan, mungkin, seluruh komuniti ibu bapa sekarang memahami perlunya langkah ini. Walaupun kita memahami bahawa kita harus banyak bekerja, pertama sekali bergantung kepada ibu bapa juga - bagaimana kita dapat menyesuaikan dan mengatur anak-anak kita untuk interaksi dan pekerjaan yang membina. Pada pendapat saya, hari ini perkara utama adalah dengan hanya menerima keadaan ini dan berusaha melakukan segala yang mungkin untuk memastikan bahawa anak-anak menerima keseluruhan kompleks pendidikan yang diperlukan, dan bagi kita, sebagai orang dewasa yang memahami kepentingan sepenuhnya, hanya berkumpul dan mengurangkan kesukaran situasi bersama dengan guru dan pengetua sekolah … Kita tidak mempunyai pilihan hari ini, dan kita mesti bersama-sama mengatasi musibah ini,”katanya.

Karpovich menambah bahawa banyak bergantung pada sejauh mana sekolah bersedia untuk pembelajaran jarak jauh dan dapat mengatur bantuan kepada ibu bapa dan pelajar.

Disyorkan: